
Dostosowanie reklamy do konkretnej grupy odbiorców jest jednym z najważniejszych elementów działań marketingowych. Dotyczy to także reklamy umieszczonej na przedmiotach codziennego użytku, a także gadżetach reklamowych. Konkretną grupą odbiorców są np. dzieci. Poznanie potrzeb, zainteresowań oraz oczekiwań tej grupy powinno przynieść bardzo wymierne efekty reklamodawcom. Efektami tymi będą przede wszystkim: wzrost zainteresowania ofertą firmy oraz pozyskanie nowych klientów, a także ogólna popularyzacja marki wśród dzieci oraz innych grup odbiorców. Jak widać, uzyskać można wiele korzyści.
Logo reklamowe dla dzieci powinno posiadać wiele specyficznych cech charakterystycznych. Przede wszystkim powinno uwzględniać zainteresowania dzieci, a więc dotyczyć tematów atrakcyjnych z punktu widzenia tej grupy. Tematami tymi są przede wszystkim kreskówki, gry i zabawy, itp. Ważne także, aby wziąć pod uwagę płeć dziecka i jego wiek. Te dwa aspekty są decydujące jeśli chodzi o konkretne zainteresowania. Chłopcy w wieku 5-15 lat będą interesowali się sportem, samochodami, ewentualnie sztukami walki, itp. Dziewczynki natomiast bardziej docenią logo reklamowe noszące symbolikę muzyki, tańca, itp.
Jak wynika z powyższego, dzieci są bardzo ogólną grupą, wśród której występuje kilka pomniejszych grup lub podgrup. Jednocześnie pojawia się kwestia dostosowania reklamy do konkretnych treści pod względem powierzchni. Logo nie posiada dużej powierzchni, zatem musi ona być wykorzystana w sposób przemyślany i twórczy, aby nawiązywać wyraźnie do tematyk, o których mowa powyżej. Tylko wówczas spełni ono swoją podstawową rolę, jaką jest przyciąganie uwagi najmłodszych.
Logo reklamowe, w konkretnym przykładzie, może przedstawiać postać z kreskówki, ewentualnie przedmioty, postaci czy wzory atrakcyjne z punktu widzenia dzieci, jak zwierzęta, słońce, serce, itp. Wspomniane na początku artykułu wymierne treści dla reklamodawców staną się wówczas faktem. Każdy producent różnego rodzaju gadżetów noszących taką reklamę dla dzieci będzie mógł liczyć na wzrost zainteresowania.